روش های افزایش نظر برای اپلیکیشن

یکی از بخش‌های جذاب ساختن اپلیکیشن، انتشار آن در مارکت‌های مختلفی نظیر کافه بازار، مایکت، Google Play و دریافت نظرات و به ویژه شنیدن تعریف‌ها و تمجیدهای آنان است همچنین افزایش نظر اپلیکیشن باعث دلگرمی میشود. 

با انتشار برنامه در مارکت‌های مختلف، این امکان را به کاربران خود می‌دهید که از روش دلخواه خود بتوانند آن را دانلود کنند و همین کار به شما این فرصت را می‌دهد تا کاربران بیشتری بدست آورید، چراکه میلیون‌ها نفر در جستجوی امکانات بیشتر و اتفاقات تازه‌تر در مارکت‌ها وجود دارند.

افزایش نظر اپلیکیشن
افزایش نظر اپلیکیشن

افزایش نظر اپلیکیشن

اگر اپلیکیشن شما بازدید خوبی در مارکت‌ها بدست می‌آورد و تمام آن چیزی که کاربر انتظار دارد را برآورده می‌کند، جای بسی تبریک دارد چرا که دیگر نیازی نیست برای یافتن یک یا دو نفر کاربر جدید، خودتان شخصا اقدام کنید، بلکه این کاربران هستند که به سمت شما روانه خواهند شد. 

دلیل اصلی اینکه اپلیکیشن کسب و کار به بررسی‌های کیفی نیاز دارد، همین است که کاربران با دیدن اپ شما حتما نظر خود را بیان خواهند کرد. این موضوع چه از جنبه مثبت و چه منفی، بر روی سایر کاربرانی که این نظرات را می‌بینند، تاثیر بسزایی دارد.

افزایش نظر اپلیکیشن مزیت های زیادی که اگه بتوانید نظرات برنامه خود را بالا ببرید، میتوانید به در آمد خوبی برسید.

در این مقاله نکاتی را خواهیم گفت که اگه به آنها توجه کنید میتوانید rating (رتبه) برنامه یا همان امتیازات برنامه خود را در مارکت ها بالا ببرید و برنامه خودتون رو از 3/3 افزایش بدید و به 4/7 به راحتی برسانید. و به صورت کامل توضیح خواهیم داد که چگونه میتوانیم نظرات بیشتری در مارکت ها دریافت کنیم.

Rating(رتبه بندی) چیست؟

ریتینگ به معنای درجه و رتبه هست با افزایش نظر اپلیکیشن رتبه(Rate) برنامه شما نیز تغییر میکند. هرچی رتبه اپلیکیشن شما در مارکت هایی مانند کافه بازار، گوگل پلی، و مایکت بالاتر باشد باعث میشود بازدهی اپلیکیشن شما نیز بیشتر شود.

بگزارید یک مثالی بزنم و بگم چقدر مهم هست منه کاربر  اگر بخواهم برنامه ای را نصب کنم  اول رتبه(Rate) برنامه رو چک میکنم اگر ببینم رتبه برنامه ای که دور و ور 2/3 باشه احتمالش خیلی کمه که اون برنامه رو نصب کنم و در نتیجه در سرچ چندتا برنامه میبینم و اونی که رتبه بندی(Rating) بالاتری داشته باشه را نصب کنم و این باعث میشه اون برنامه ای که rating پایین تری نسبت به بقیه داره در سرچ پایین تر نمایش داده بشه و بازدهی خیلی کمتری داشته باشد.

رتبه بندی
رتبه بندی

افزایش نظر 5 ستاره اپلیکیشن 

برای بالا بردن ریتینگ یا افزایش نظر اپلیکیشن باید اول از همه مطمئن شوید از این که برنامه ای که در مارکت ها انتشار داده اید هیچ گونه کرشی و باگی نداره و اون هدفی که کاربر دنبالش بوده رو قراره بهش تو برنامه برسه اگه از اینها مطمئن شید تازه شما اون زیر ساخت رو اماده کردید.

ولی بازهم ممکنه rate برنامه خیلی خیلی پایین باشه یکی از روش های کلاسیک اینه که بعد از چند بار ورود کاربر داخل اپلیکیشن بیایی نظرشو دریافت کنی اما این روش با تمام مفید بودن و درواقع قدیمی بودن و کار آمد بودنش یک سری ریزه کاری های خاصی داره اول میخوام بگم که چجوری همین روش رو بهینه اش کنی، بعد بهت میخوام بگم که آیا این روش برای همه برنامه ها جواب میده یا نه، و حالا اگه برای برخی از برنامه ها جواب نمیده دقیقا باید چیکار کنیم؟!

اشتباه من چی بود؟

یکی از اشتباهاتی که من در این روش انجام میدادم این بود که متنش رو اینجوری مینوشتم (کاربر محترم اگه از برنامه راضی هستی لطفا با دادن نظر 5 ستاره از ما حمایت کنید.) در این روش متنی که مینوشتم اصلا برای من جواب نداد.

یه روز که داشتم باهکارم راجب همین رتبه(Rate) برنامه صحبت میکردم، بهم گفت این متن رو دقیقا چی نوشتی و همین چیزی که الان بهتون گفتم رو براش خوندم و گفت این دیگه جواب نمیده، گفتم دقیقا چی بنویسم پس، گفت این رو بنویس (کاربر محترم ممنونم که با نظر دادن از ما حمایت میکنی)

 یه مقدار رفتم در فکر و به این نتیجه رسیدم که فلسفه پشت این جمله چیه، چیزی که متوجه شدم اینه که شما قبل از اینکه کاربر بخواد نظرشو بزاره درواقع داری از کاربر تشکر میکنی و این یه حس رضایتمندی رو بهش میده البته این به این معنی نیست که  شما بیاید در یک برنامه بی کیفیت اینطور داستان ها را داشته باشید و صرفاً با همین موضوع بتونی نظر خوبی بگیری ولی در واقع این عنوان از عنوان قبلی خیلی خیلی بهتره 

بالا رفتن rate برنامه برای اپ های خاص

چیزی که الان میخوام بگم یک مقدار مانور بیشتر روی همین روشه کلاسیکه، ببینید یک سری از برنامه ها یه کار خاصی انجام میدن، کاربردشون محدوده مثلا دانلودر وضعیت واتساپ یا یک چیزی تو مایه های استوری اینستاگرامه،  کاربر میخواد وضعیت واتساپ رو دانلود کنه، یه برنامه نوشتی واسه یک قابلیت مشخص اینجا شما نباید بعد از 4 ، 5 بار استفاده کاربر بیایی ازش نظر بگیری، اینجا باید یه استراتژی دیگه ای رو پیاده کنی.

چیکار باید کنی؟ بعد از اولین استفاده کاربر بهش بگی که نظر بده، این یکی استراتژی هایی بود که خیلی خیلی تو افزایش رتبه برنامه ها بهم کمک کرد.

خب بریم سراغ داستان قبلی و یک کارفرمای زرنگ!؟ قضیه چیه؟ من داشتم برنامه ای برای یک شخصی مینوشتم، حالا کسایی که برنامه نویسن بهشون میگیم: فریلنسر، اون کسی که داریم براش برنامه مینویسیم را اصطلاحا میگیم کارفرما!

کارفرمای زرنگ؟!

یک برنامه ای براش نوشته بودم ایشون خب برنامه نویس نبود ولی خیلی تجربه در مورد رشد اپلیکیشن ها داشت، در واقع توسعه دهنده بود، بهم گفت که موقع خروج از برنامه از کاربر سوال کن که از برنامه راضی هستی یا نه؟ یه لحظه جا خوردم و گفتم باشه و یک بله و خیری داشت و یک دکمه خروجی هم داشت، یعنی اینکه کاربر میتونست هم روی بله و خیر بزنه و هم یه دکمه خروج داشت.

اینو قرار دادم و گفت اگه کاربر روی بله زد اون دیالوگ نظر بیاد، گفتم اگه خیر رو زد چی؟ گفت: اگر کاربر روی دکمه خیر زد یه باکس براش باز بشه که بتونه توی اون باکس پیامش رو بنویسه و ارسال کنه، منم گفتم باشه فرض کن من این باکس رو درست کردم و کاربر پیامش رو نوشت و ارسال رو زد ولی کجا بفرسته؟

خب باید بره سمت سروری دیتابیسی ذخیره بشه ولی گفت پیام رو زد هیچ جا نره خندیدم و گفتم یعنی چی هیچ جا نره این نظری که ارسال میشه رو مگه نمیخواهی ببینی چه چیزی کاربر نوشته؟! چون جمع آوری نظرات منفی کاربرا خیلی خیلی میتونه کمک کنه که در ادامه توضیح میدم.

چاه فاضلاب نظرات 🙂

بهش گفتم پس این نظرات منفی رو میخواهی چیکار کنی؟ گفت: میخوام کاربرایی که راضی نیستن، خودشون رو تخلیه کنن و این بشه یه چاه توالت، خلاصه متوجه شدم این یه استراتژی هست که این کارفرما در برنامه ها ازش استفاده میکنه یعنی اینکه در ظاهر انگار پیام ارسال شده.

و حلا یه پیامی هم برای کاربر نمایش داده میشه که نوشته پیام شما ثبت شد. البته این روش از نظر اخلاقی درست نیست و پیشنهاد نمیشه، چون در طولانی مدت باعث ضربه زدن به برنامه میشه، ولی من اومدم این قابلیت رو آپگرید کردم و کاری کردم که خیلی خیلی بهم کمک کرد.

کاری که من انجام دادم این بود که همون باکس رو قرار دادم، دکمه بله و خیر هم قرار دادم، یک دکمه برای خروج گذاشتم، ولی وقتی کاربر روی خیر میزد یه دیالوگ جدید میومد که در واقع اگر نظری داری که میخواهید به توسعه دهنده انتقال دهید، به دایرکت اینستاگرام یا واتس اپ این برنامه مراجعه کنید.

یه صفحه اینستاگرام برای هر برنامه زدم و از طریق این روش تونستم داخل دایرکت نظرات منفی دریافت کنم و کاربرا قشنگ خودشون رو میان تخلیه میکنن و درصد نظرات منفی بعد از اینکه اینکارو کردم به شدت کاهش پیدا کرد.

نظرات منفی را کجا باید فرستاد؟

کلا باید نظرات منفی رو بفرستی سمت خودت نه اینکه بره تو مارکت نظر بزاره، کاربر هایی که میرن نظر منفی میزارن تو مارکت کلا هدفشون چیه؟ دوست دارن با صاحب برنامه یا توسعه دهنده صحبت کنن بگن آقا فلان جای برنامه ات مشکل داشته و ما ناراضی هستیم از برنامه ات!؟

خب این نظر رو شما نباید بفرستی سمت مارکت باید یه جوری با یک ترفندی خودت دریافت کنی و بخونیش، چون این نظر بازخورد خیلی مهمیه!!! البته نباید حرکت اون کارفرمارو هم بزنی و به نا کجا آباد بفرستیش، باید کامل بخونی و مشکلات اپلیکیشن رو ویرایش کنی، پس باید حتما اول جلوی نظرات منفی رو بگیری و بعد نظرات مثبت خودشون فیلتر میشن و بیشتر میشن، تا اینجا ما ۲ تا قدم خیلی مهم برداشتیم.

  1. نظرات مثبت رو بیشتر کردیم.
  2. جلوی نظرات منفی رو تا حد زیادی گرفتیم

خرید نظر 5 ستاره برای اپلیکیشن

افزایش نظر 5 ستاره اپلیکیشن در کافه بازار و مایکت و گوگل پلی برای همه کسانی که اکانت این مارکت ها را داشته باشند ممکن هست، شما فرض کنید که به دنبال بهترین نرم افزار آنالیز سئو هستید و با جستجو در مارکت مورد نظر خیلی از این نرم افزارها را مشاهده می کنید و مطمئنا به اپلیکیشنی اعتماد می کنید که مخاطبین زیادی آن را مورد نقد و بررسی قرار داده اند،

و تعداد نظر و یا کامنت های مثبت آن ها بیشتر و بهتر باشد و همین امر شما را مجاب به دانلود آن اپلیکیشنی می کند که  تعداد نظرات و کامنت ها بیشتر باشند.

لازم به ذکر هست خرید نظر برای اپلیکیشن جهت رشد و توسعه کسب و کارهای اینترنتی خیلی مهم هست و بهترین دلیل برای ارتقا کار شما و سبقت از همه رقیب هاتون می باشد. 

مزایای مهم خرید کامنت در مارکت ها

  • افزایش کامنت در بازار باعث فروش و یا خدمات رسانی هرچه بهتر شما به مشتریان می شود.
  • بالابردن تعداد نظر و کامنت در بازار باعث اعتماد به اپلیکیشن می شود.
  • افزایش نظر و کامنت در بازار باعث تشویق مخاطبین به نصب اپ شما می شود.
  • باعث کسب جایگاه بهتر در سرچ مارکت میشود.
  • باعث جلوگیری از نظرات منفی میشود.
    خرید نظر 5 ستاره برای اپلیکیشن
    خرید نظر 5 ستاره برای اپلیکیشن

برای خرید نظر 5 ستاره کافه بازار، گوگل پلی و مایکت میتوانید از لینک های زیر اقدام کنید.

image

همین حالا نظر 5 ستاره اپلیکیشن خود را در کافه بازار سفارش دهید.

image

گوگل پلی

همین حالا نظر 5 ستاره اپلیکیشن خود را در گوگل پلی سفارش دهید.

image

مایکت

همین حالا نظر 5 ستاره اپلیکیشن خود را در مایکت سفارش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

باز کردن چت
1
پشتیبانی واتس آپ
سلام چگونه میتوانم کمک کنم ؟